• If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Announcement

Collapse

قوانين المنتدى " التعديل الاخير 17/03/2018 "

فيكم تضلو على تواصل معنا عن طريق اللينك: www.ch-g.org

قواعد المنتدى:
التسجيل في هذا المنتدى مجاني , نحن نصر على إلتزامك بالقواعد والسياسات المفصلة أدناه.
إن مشرفي وإداريي منتدى الشباب المسيحي - سوريا بالرغم من محاولتهم منع جميع المشاركات المخالفة ، فإنه ليس بوسعهم استعراض جميع المشاركات.
وجميع المواضيع تعبر عن وجهة نظر كاتبها ولا يتحمل أي من إدارة منتدى الشباب المسيحي - سوريا أي مسؤولية عن مضامين المشاركات.
عند التسجيل بالمنتدى فإنك بحكم الموافق على عدم نشر أي مشاركة تخالف قوانين المنتدى فإن هذه القوانين وضعت لراحتكم ولصالح المنتدى، فمالكي منتدى الشباب المسيحي - سوريا لديهم حق حذف ، أو مسح ، أو تعديل ، أو إغلاق أي موضوع لأي سبب يرونه، وليسوا ملزمين بإعلانه على العام فلا يحق لك الملاحقة القانونية أو المسائلة القضائية.


المواضيع:
- تجنب استخدام حجم خط كبير (أكبر من 4) او صغير (أصغر من 2) او اختيار نوع خط رديء (سيء للقراءة).
- يمنع وضع عدد كبير من المواضيع بنفس القسم بفترة زمنية قصيرة.
- التأكد من ان الموضوع غير موجود مسبقا قبل اعتماده بالقسم و هالشي عن طريق محرك بحث المنتدى او عن طريق محرك بحث Google الخاص بالمنتدى والموجود بأسفل كل صفحة و التأكد من القسم المناسب للموضوع.
- إحترم قوانين الملكية الفكرية للأعضاء والمواقع و ذكر المصدر بنهاية الموضوع.
- مو المهم وضع 100 موضوع باليوم و انما المهم اعتماد مواضيع ذات قيمة و تجذب بقية الاعضاء و الابتعاد عن مواضيع العاب العد متل "اللي بيوصل للرقم 10 بياخد بوسة" لأنو مخالفة و رح تنحزف.
- ممنوع وضع الاعلانات التجارية من دون موافقة الادارة "خارج قسم الاعلانات".
- ممنوع وضع روابط دعائية لمواقع تانية كمان من دون موافقة الادارة "خارج قسم الاعلانات".
- لما بتشوفو موضوع بغير قسمو او فيو شي مو منيح او شي مو طبيعي , لا تردو عالموضوع او تحاورو صاحب الموضوع او تقتبسو شي من الموضوع لأنو رح يتعدل او ينحزف و انما كبسو على "التقرير بمشاركة سيئة" و نحن منتصرف.
- لما بتشوفو موضوع بقسم الشكاوي و الاقتراحات لا تردو على الموضوع الا اذا كنتو واثقين من انكم بتعرفو الحل "اذا كان الموضوع عبارة عن استفسار" , اما اذا كان الموضوع "شكوى" مافي داعي تردو لأنو ممكن تعبرو عن وجهة نظركم اللي ممكن تكون مختلفة عن توجه المنتدى مشان هيك نحن منرد.
- ممنوع وضع برامج الاختراق او المساعدة بعمليات السرقة وبشكل عام الـ "Hacking Programs".
- ممنوع طرح مواضيع او مشاركات مخالفة للكتاب المقدس " الانجيل " وبمعنى تاني مخالفة للايمان المسيحي.
- ممنوع طرح مواضيع او مشاركات تمس الطوائف المسيحية بأي شكل من الاشكال "مدح او ذم" والابتعاد بشكل كامل عن فتح اي نقاش يحمل صبغة طائفية.
- ضمن منتدى " تعرفون الحق و الحق يحرركم " بالامكان طرح الاسئلة بصيغة السؤال والجواب فقط ويمنع فتح باب النقاش والحوار بما يؤدي لمهاترات وافتراض اجوبة مسبقة.


عناوين المواضيع:
- عنوان الموضوع لازم يعبر عن محتوى الموضوع و يفي بالمحتوى و ما لازم يكون متل هيك "الكل يفوت , تعوا بسرعة , جديد جديد , صور حلوة , الخ ....".
- لازم العنوان يكون مكتوب بطريقة واضحة بدون اي اضافات او حركات متل "(((((((((العنوان)))))))))))) , $$$$$$$$$ العنوان $$$$$$$$$".
- عنوان الموضوع ما لازم يحتوي على اي مدات متل "الــعــنـــوان" و انما لازم يكون هيك "العنوان".


المشاركات:
- ممنوع تغيير مسار الموضوع لما بكون موضوع جدي من نقاش او حوار.
- ممنوع فتح احاديث جانبية ضمن المواضيع وانما هالشي بتم عالبرايفت او بالدردشة.
- ممنوع استخدام الفاظ سوقية من سب او شتم او تجريح او اي الفاظ خارجة عن الزوق العام.
- ممنوع المساس بالرموز و الشخصيات الدينية او السياسية او العقائدية.
- استخدام زر "thanks" باسفل الموضوع اذا كنتو بدكم تكتبو بالمشاركة كلمة شكر فقط.
- لما بتشوفو مشاركة سيئة او مكررة او مو بمحلها او فيا شي مو منيح , لا تردو عليها او تحاورو صاحب المشاركة او تقتبسو من المشاركة لأنو رح تنحزف او تتعدل , وانما كبسو على "التقرير بمشاركة سيئة" و نحن منتصرف.


العضوية:
- ممنوع استخدام اكتر من عضوية "ممنوع التسجيل بأكتر من اسم".
- ممنوع اضافة حركات او رموز لاسم العضوية متل " # , $ , () " و انما يجب استخدام حروف اللغة الانكليزية فقط.
- ممنوع اضافة المدات لاسم العضوية "الـعـضـويـة" و انما لازم تكون بهل شكل "العضوية".
- ممنوع استخدام اسماء عضويات تحتوي على الفاظ سوقية او الفاظ بزيئة.
- ممنوع وضع صورة رمزية او صورة ملف شخصي او صور الالبوم خادشة للحياء او الزوق العام.
- التواقيع لازم تكون باللغة العربية او الانكليزية حصرا و يمنع وضع اي عبارة بلغة اخرى.
- ما لازم يحتوي التوقيع على خطوط كتيرة او فواصل او المبالغة بحجم خط التوقيع و السمايليات او المبالغة بمقدار الانتقال الشاقولي في التوقيع "يعني عدم ترك سطور فاضية بالتوقيع و عدم تجاوز 5 سطور بحجم خط 3".
- ما لازم يحتوي التوقيع على لينكات "روابط " دعائية , او لمواقع تانية او لينك لصورة او موضوع بمنتدى اخر او ايميل او اي نوع من اللينكات , ما عدا لينكات مواضيع المنتدى.
- تعبئة كامل حقول الملف الشخصي و هالشي بساعد بقية الاعضاء على معرفة بعض اكتر و التقرب من بعض اكتر "ما لم يكن هناك سبب وجيه لمنع ذلك".
- فيكم تطلبو تغيير اسم العضوية لمرة واحدة فقط وبعد ستة اشهر على تسجيلكم بالمنتدى , او يكون صار عندكم 1000 مشاركة , ومن شروط تغيير الاسم انو ما يكون مخالف لشروط التسجيل "قوانين المنتدى" و انو الاسم الجديد ما يكون مأخود من قبل عضو تاني , و انو تحطو بتوقيعكم لمدة اسبوع على الاقل "فلان سابقا".
- يمنع انتحال شخصيات الآخرين أو مناصبهم من خلال الأسماء أو الصور الرمزية أو الصور الشخصية أو ضمن محتوى التوقيع أو عن طريق الرسائل الخاصة فهذا يعتبر وسيلة من وسائل الإحتيال.


الرسائل الخاصة:
الرسائل الخاصة مراقبة مع احترام خصوصيتا وذلك بعدم نشرها على العام في حال وصلكم رسالة خاصة سيئة فيكم تكبسو على زر "تقرير برسالة خاصة" ولا يتم طرح الشكوى عالعام "متل انو توصلكم رسالة خاصة تحتوي على روابط دعائية لمنتجات او مواقع او منتديات او بتحتوي على الفاظ نابية من سب او شتم او تجريح".
لما بتوصلكم رسائل خاصة مزعجة و انما ما فيها لا سب ولا شتم ولا تجريح ولا روابط دعائية و انما عم يدايقكم شي عضو من كترة رسائلو الخاصة فيكم تحطو العضو على قائمة التجاهل و هيك ما بتوصل اي رسالة خاصة من هالعضو.
و تزكرو انو الهدف من الرسائل الخاصة هو تسهيل عملية التواصل بين الاعضاء.


السياسة:
عدم التطرق إلى سياسة الدولة الخارجية أو الداخلية أو حتى المساس بسياسات الدول الصديقة فالموقع لا يمت للسياسة بصلة ويرجى التفرقة بين سياسات الدول وسياسات الأفراد والمجتمعات وعدم التجريح أو المساس بها فالمنتدى ليس حكر على فئة معينة بل يستقبل فئات عدة.
عدم اعتماد مواضيع أو مشاركات تهدف لزعزعة سياسة الجمهورية العربية السورية أو تحاول أن تضعف الشعور القومي أو تنتقص من هيبة الدولة ومكانتها أو أن يساهم بشكل مباشر أو غير مباشر بزعزعة الأمن والاستقرار في الجمهورية العربية السورية فيحق للادارة حذف الموضوع مع ايقاف عضوية صاحب الموضوع.


المخالفات:
بسبب تنوع المخالفات و عدم امكانية حصر هالمخالفات بجدول محدد , منتبع اسلوب مخالفات بما يراه المشرف مناسب من عدد نقط و مدة المخالفة بيتراوح عدد النقط بين 1-100 نقطة , لما توصلو لل 100 بتم الحظر الاوتوماتيكي للعضو ممكن تاخدو تنبيه بـ 5 نقط مثلا على شي مخالفة , و ممكن تاخد 25 نقطة على نفس المخالفة و ممكن يوصلو لل 50 نقطة كمان و هالشي بيرجع لعدد تكرارك للمخالفة او غير مخالفة خلال فترة زمنية قصيرة.
عند تلقيك مخالفة بيظهر تحت عدد المشاركات خانة جديدة " المخالفات :" و بيوصلك رسالة خاصة عن سبب المخالفة و عدد النقط و المدة طبعا هالشي بيظهر عندكم فقط.


الهدف:
- أسرة شبابية سورية وعربية مسيحية ملؤها المحبة.
- توعية وتثقيف الشباب المسيحي.
- مناقشة مشاكل وهموم وأفكار شبابنا السوري العربي المسيحي.
- نشر التعاليم المسيحية الصحيحة وعدم الإنحياز بشكل مذهبي نحو طائفة معينة بغية النقد السيء فقط.
في بعض الأحيان كان من الممكن أن ينحني عن مسار أهدافه ليكون مشابه لغيره من المنتديات فكان العمل على عدم جعله منتدى ديني متخصص كحوار بين الطوائف , فنتيجة التجربة وعلى عدة مواقع تبين وبالشكل الأكبر عدم المنفعة المرجوة بهذا الفكر والمنحى , نعم قد نشير ونوضح لكن بغية ورغبة الفائدة لنا جميعا وبتعاون الجميع وليس بغية بدء محاورات كانت تنتهي دوما بالتجريح ومن الطرفين فضبط النفس صعب بهذه المواقف.



رح نكتب شوية ملاحظات عامة يا ريت الكل يتقيد فيها:
• ابحث عن المنتدى المناسب لك و تصفح أقسامه ومواضيعه جيداً واستوعب مضمونه وهدفه قبل ان تبادر بالمشاركة به , فهناك الكثير من المنتديات غير اللائقة على الإنترنت .وهناك منتديات متخصصة بمجالات معينة قد لا تناسبك وهناك منتديات خاصة بأناس محددين.
• إقرأ شروط التسجيل والمشاركة في المنتدى قبل التسجيل به واستوعبها جيدأ واحترمها و اتبعها حتى لا تخل بها فتقع في مشاكل مع الأعضاء ومشرفي المنتديات.
• اختر اسم مستعار يليق بك وبصفاتك الشخصية ويحمل معاني إيجابية ، وابتعد عن الأسماء السيئة والمفردات البذيئة ، فأنت في المنتدى تمثل نفسك وأخلاقك وثقافتك وبلدك ، كما أن الاسم المستعار يعطي صفاته ودلالته لصاحبه مع الوقت حيث يتأثر الإنسان به بشكل غير مباشر ودون ان يدرك ذلك.
• استخدم رمز لشخصيتك " وهو الصورة المستخدمة تحت الاسم المستعار في المنتدى " يليق بك و يعبر عن شخصيتك واحرص على ان يكون أبعاده مناسبة.
• عند اختيارك لتوقيعك احرص على اختصاره ، وأن يكون مضمونه مناسباً لشخصيتك وثقافتك.
• استخدم اللغة العربية الفصحى وابتعد عن اللهجات المحكية " اللهجة السورية مستثناة لكثرة المسلسلات السورية " لانها قد تكون مفهومة لبعض الجنسيات وغير مفهومة لجنسيات أخرى كما قد تكون لكلمة في لهجتك المحكية معنى عادي ولها معنى منافي للأخلاق أو مسيء لجنسية أخرى . كذلك فإن استخدامك للغة العربية الفصحى يسمح لزوار المنتدى وأعضائه بالعثور على المعلومات باستخدام ميزة البحث.
• استخدم المصحح اللغوي وراعي قواعد اللغة عند كتابتك في المنتديات حتى تظهر بالمظهر اللائق التي تتمناه.
• أعطي انطباع جيد عن نفسك .. فكن مهذباً لبقاً واختر كلماتك بحكمة.
• لا تكتب في المنتديات أي معلومات شخصية عنك أو عن أسرتك ، فالمنتديات مفتوحة وقد يطلع عليها الغرباء.
• أظهر مشاعرك وعواطفك باستخدام ايقونات التعبير عن المشاعر Emotion Icon's عند كتابة مواضيعك وردودك يجب ان توضح مشاعرك أثناء كتابتها ، هل سيرسلها مرحة بقصد الضحك ؟ او جادة أو حزينه ؟ فعليك توضيح مشاعرك باستخدام Emotion Icon's ،لأنك عندما تتكلم في الواقع مع احد وجها لوجه فانه يرى تعابير وجهك وحركة جسمك ويسمع نبرة صوتك فيعرف ما تقصد ان كنت تتحدث معه على سبيل المزاح أم الجد. لكن لا تفرط في استخدام أيقونات المشاعر و الخطوط الملونة و المتغيرة الحجم ، فما زاد عن حده نقص.
• إن ما تكتبه في المنتديات يبقى ما بقي الموقع على الإنترنت ، فاحرص على كل كلمة تكتبها ، فمن الممكن ان يراها معارفك وأصدقائك وأساتذتك حتى وبعد مرور فترات زمنية طويلة.
• حاول اختصار رسالتك قدر الإمكان :بحيث تكون قصيرة و مختصرة ومباشرة وواضحة وفي صلب مضمون قسم المنتدى.
• كن عالمياً : واعلم أن هناك مستخدمين للإنترنت يستخدمون برامج تصفح مختلفة وكذلك برامج بريد الكتروني متعددة ، لذا عليك ألا تستخدم خطوط غريبة بل استخدم الخطوط المعتاد استخدامها ، لأنه قد لا يتمكن القراء من قراءتها فتظهر لهم برموز وحروف غريبة.
• قم بتقديم ردود الشكر والتقدير لكل من أضاف رداً على موضوعك وأجب على أسئلتهم وتجاوب معهم بسعة صدر وترحيب.
• استخدم ميزة البحث في المنتديات لمحاولة الحصول على الإجابة قبل السؤال عن أمر معين أو طلب المساعدة من بقية الأعضاء حتى لا تكرر الأسئلة والاستفسارات والاقتراحات التى تم الإجابة عنها قبل ذلك.
• تأكد من أنك تطرح الموضوع في المنتدى المخصص له: حيث تقسم المنتديات عادة إلى عدة منتديات تشمل جميع الموضوعات التي يمكن طرحها ومناقشتها هنا، وهذا من شأنه أن يرفع من كفاءة المنتديات ويسهل عملية تصنيف وتبويب الموضوعات، ويفضل قراءة الوصف العام لكل منتدى تحت اسمه في فهرس المنتديات للتأكد من أن مشاركتك تأخذ مكانها الصحيح.
• استخدم عنوان مناسب ومميِّز لمشاركتك في حقل الموضوع. يفضل عدم استخدام عبارات عامة مثل "يرجى المساعدة" أو "طلب عاجل" أو "أنا في ورطة" الخ، ويكون ذلك بكتابة عناوين مميِّزة للموضوعات مثل "كيف استخدم أمر كذا في برنامج كذا" أو "تصدير ملفات كذا إلى كذا".
• إحترم قوانين الملكية الفكرية للأعضاء والمواقع والشركات، وعليك أن تذكر في نهاية مشاركتك عبارة "منقول عن..." إذا قمت بنقل خبر أو مشاركة معينة من أحد المواقع أو المجلات أو المنتديات المنتشرة على الإنترنت.
• إن أغلب المنتديات تكون موجهه لجمهور عام ولمناقشة قضايا تثقيفية وتعليمية . لذلك يجب ان تكون مشاركتك بطريقة تحترم مشاعر الآخرين وعدم الهجوم في النقاشات والحوارات. وأي نشر لصور أو نصوص أو وصلات مسيئة، خادشة للحياء أو خارج سياق النهج العام للموقع.
• المنتدى لم يوجد من أجل نشر الإعلانات لذا يجب عدم نشر الإعلانات أو الوصلات التي تشير إلى مواقع إعلانية لأي منتج دون إذن او إشارة إلى موقعك أو مدونتك إذا كنت تمتلك ذلك.
• عدم نشر أي مواد أو وصلات لبرامج تعرض أمن الموقع أو أمن أجهزة الأعضاء الآخرين لخطر الفيروسات أو الدودات أو أحصنة طروادة.
•ليس المهم أن تشارك بألف موضوع فى المنتدى لكن المهم أن تشارك بموضوع يقرأه الألوف،فالعبرة بالنوع وليس بالكم.
• عدم الإساءة إلى الأديان أو للشخصيات الدينية.
•عند رغبتك بإضافة صور لموضوعك في المنتدى ، احرص على ألا يكون حجمها كبير حتى لا تستغرق وقتاً طويلاً لتحميلها وأن تكون في سياق الموضوع لا خارجه عنه.
•الالتزام بالموضوع في الردود بحيث يكون النقاش في حدود الموضوع المطروح لا الشخص، وعدم التفرع لغيره أو الخروج عنه أو الدخول في موضوعات أخرى حتى لا يخرج النقاش عن طوره.
• البعد عن الجدال العقيم والحوار الغير مجدي والإساءة إلى أي من المشاركين ، والردود التي تخل بأصول اللياقة والاحترام.
• احترم الرأي الآخر وقدر الخلاف في الرأي بين البشر واتبع آداب الخلاف وتقبله، وأن الخلاف في الرأي لا يفسد للود قضية.
• التروي وعدم الاستعجال في الردود ، وعدم إلقاء الأقوال على عواهلها ودون تثبت، وأن تكون التعليقات بعد تفكير وتأمل في مضمون المداخله، فضلاً عن التراجع عن الخطأ؛ فالرجوع إلى الحق فضيلة. علاوة على حسن الاستماع لأقوال الطرف الآخر ، وتفهمها تفهما صحيحا.
• إياك و تجريح الجماعات أو الأفراد أو الهيئات أو الطعن فيهم شخصياً أو مهنياً أو أخلاقياً، أو استخدام أي وسيلة من وسائل التخويف أو التهديد او الردع ضد أي شخص بأي شكل من الأشكال.
• يمنع انتحال شخصيات الآخرين أو مناصبهم من خلال الأسماء أو الصور الرمزية أو الصور الشخصية أو ضمن محتوى التوقيع أو عن طريق الرسائل الخاصة فهذا يعتبر وسيلة من وسائل الإحتيال.
• إذا لاحظت وجود خلل في صفحة أو رابط ما أو إساءة من أحد الأعضاء فيجب إخطار مدير الموقع أو المشرف المختص على الفور لأخذ التدابير اللازمة وذلك بإرسال رسالة خاصة له.
• فريق الإشراف يعمل على مراقبة المواضيع وتطوير الموقع بشكل يومي، لذا يجب على المشاركين عدم التصرف "كمشرفين" في حال ملاحظتهم لخلل أو إساءة في الموقع وتنبيه أحد أعضاء فريق الإشراف فوراً.
See more
See less

عندما يغنون بأروع الكلمات

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

    آسفة

    آســـــفــــة شـــفـــلـــك غــــيــــري مـــــش حـتـحـمـل تــعـبـي معــاك
    أنــــت عــايـز لـــك حـــد يـضـحـي مــهــمــا بــتــعـمـل فـــيــه ويـــــاك
    انـــــا جـــربــت ده كـــلــه مـعــاك تــعـبـت وضــعـفـي مــعـاك قـــواك
    بــــــس لامـــتــى انـــــا حــفــضـل أضحي وقولي لأمتى أنا حبقى ملاك
    حـــبـــيــت هــــــــواك لــــحــــدود أكــــتــــر مــــــــن الـــمـــفــروض
    وأنــــــت ولا قــــــدرت عــلــمــت قـلـبـي خـــلاص يـوفـر الإخــلاص

    مــــــنـــــك أنــــــــــا تـــعـــلــمــت
    شـــــوف أد أيــــه ويــــاك تــعـبـت
    وقـــــد أيــــه.. ســكــت و تـحـمـلـت
    وقـد أيـه.. وقـد أيـه والـعمر فـيه كـم قد ايه
    miss you all

    Comment


    • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

      Originally posted by ميمي View Post
      وهي كمان بهديكي ياها ام الرور



      تــــــوك عـــلــى iiبـــالــي مــحــبــوبــي iiالـــغـــالــي

      يــا سـيدي عـمرك iiطـويل
      عـلى الـبال تـوك يا iiجميل وإلـحين أشـوفك iiمـستحيل
      مــا أصــدق عـيـوني iiأنــا يــا سـيدي عـمرك iiطـويل
      تـوني أسـولف عـن iiهواك وأسـأل فـؤادي لـيه iiمـعاك
      وين أرضك أنت او سماك وألــقـاك فـعـلاً مــو iiقـلـيل
      يـا لـيت كـل ما أشتقت لك حــبـي وشـوقـي يـوصـلك
      وألـقـاك كــل مــا أتـخـيلك فـي قـربي يـا أغـلى iiخليل
      جـربـت قـلـبي iiبـالحضور وإنــت عـلـى بـالي iiتـدور

      شـعـور مــا بـعـده iiشـعـور وإحـسـاس مـامـثله iiمـثـيل
      كلك زوق ميمي ميرسي كتير
      miss you all

      Comment


      • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

        روح وروح إبــعــد بـدنـيـاك يـــا مـتـعـبٍ قـلـبـي iiبـصـدك
        والـدرب إلـلى ضـحك iiبـكاك مــوت وتـكـوىَّ بـنار iiحـقدك
        قلب العذارى يا ناس شرواك بـحـر الـجـمال يـفـوق iiمــدك
        والـيوم إلـى مـا يـصير iiوياك بـاكـر مـعـك والإيــام iiضـدك
        تـذكـر زمــانٍ كـنـت iiأهـواك أنـــت الـوحـيد ومـيـن iiقــدك
        ودك أدور غـــيـــر iiلــقــيـاك ودك أدور غــــــيــــــر iiودك
        أنـــا نـسـيـتك قـبـل iiلأنـسـاك حـتـى الـخـفوق الـيـوم iiهـدك
        بــكـل صــراحـه iiوأتــحـداك أوقـــف مـكـانك عـنـد حــدك
        لـقـياك أصـبـح مـثـل iiفـراقك والـبـحـر مـــده غــيـر مــدك
        والـدرب إلـلى ضـحَّك iiبـكاك مــوت وتـكـوىَّ بـنار iiحـقدك
        روح وروح إبــعــد بـدنـيـاك يـــا مـتـعـبٍ قـلـبـي iiبـصـدك
        والـدرب إلـلى ضـحَّك iiبـكاك مــوت وتـكـوىَّ بـنار iiحـقدك
        أحبك يارب يا قوتي الرب ثباتي و ملجأي و منقذي

        وحياة المضى والرضى ياهوانا
        وحياة الهوى و الهنا يا دني
        مايفرق بيني و بينو مدى
        ولا تعصف فينا هموووووم.........

        Comment


        • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

          هي إلك ميمي انا كتير بحبا
          قد الحروف

          قد الحروف اللى فى اسامي العاشقين بحبك

          قد الثواني والدقايق والسنين بحبك

          قد الحروف اللي في اسامي العاشقين بحبك

          قد الثواني والدقايق والسنين بحبك

          قد الهموم اللي في قلوب البشر

          قد العيون اللي كاحلها السهر

          قد ما قلبي اشتكى من نار حبك

          قد ما ليلي حكى عن طول بعدك

          قد ما قلبي اشتكى من نار حبك

          قد ما ليلي حكى عن طول بعدك

          قد الحروف اللي في اسامي العاشقين

          قد الدموع اللي في عيون المجروحين

          قد الحروف اللي في اسامي العاشقين

          قد الدموع اللي في عيون المجروحين

          انا بحبك


          ليه القمر غالي عليه يمكن عشان في نوره وبعده فيه حاجه منك

          ليه الشتا في قلبي حزين يمكن عشان برده في قساوته فيه حاجه منك

          ليه القمر غالي عليه يمكن عشان في نوره وبعده فيه حاجه منك

          ليه الشتا في قلبي حزين يمكن عشان برده في قساوته فيه حاجه منك

          ليه السحاب بعشق بياضه يمكن عشان زي قلبي في قربي منك

          ليه المطر بيصعب عليه يمكن عشان زي دمعي فى بعدي عني

          ليه السحاب بعشق بياضه يمكن عشان زي قلبي في قربي منك

          ليه المطر بيصعب عليه يمكن عشان زي دمعي في بعدي عنك

          ليه لما تبعد عن عينيه بخاف عليه وبخاف عليك عليك وبرده منك

          ليه لما تبعد عن عينيه بخاف عليه وبخاف عليك عليك وبرده منك


          ليه لما اشوف في السما نجوم كتير منها بغير

          ليه لما اشوف في السما نجوم كتير منها بغير

          ليه لما اشوف في السما نجوم كتير منها بغير

          يمكن عشان قد السما وقد النجوم بحبـــك بحبـــك آآآه بحـــــبــك

          قد ما قلبي اشتكى من نار حبك

          قد ما ليلي حكى عن طول بعدك

          قد ما قلبي اشتكى من نار حبك

          قد ما ليلي حكى عن طول بعدك

          قد الحروف اللي فى اسامى العاشقين

          قد الدموع اللى في عيون المجروحين

          قد الحروف اللى فى اسامى العاشقين

          قد الدموع اللى فى عيون المجروحين

          انا بحبـــك


          قلبى وعينيه يجرى ايه لو دمعه نزلت من عينيه فيوم عليه

          يجرى ايه ايه لو طمنك خوفى عليك وخفت يااا قاسى عليه

          قلبى وعينيه يجرى ايه لو دمعه نزلت من عينيه فيوم عليه

          يجرى ايه ايه لو طمنك خوفى عليك وخفت ياااقاسى عليه

          يجرى ايه لو ليله جربت السهاد

          يجرى ايه لو عذبك طول البعاد

          يجرى ايه لو ليله جربت السهاد

          يجرى ايه لو عذبك طول البعاد

          يجرى اييه لو يوم هجرتك وجيت تانى يوم قلتلى انى وحشتك

          يجرى ايه لو يوم هجرتك وجيت تانى يوم قلتلى انى وحشتك

          يجرى ايه لو عاتبتك وعاتبتبنى وسامحتنى وسامحت نفسك

          يجرى ايه لو عاتبتك وعاتبتبنى وسامحتنى وسامحت نفسك

          يجرى ايه لو عاتبتك وعاتبتبنى وسامحتنى وسامحت نفسك

          يجرى ايه لو قلتلى

          قد الحروف اللى فى اسامى العاشقين بحبـــك

          بحبـــك

          بحبــــــك
          miss you all

          Comment


          • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

            ارجعلها

            انا مش حـ احبك قدهــــــــــــا
            ما انت برضوا خنتهـــــــــــــا
            ارجع لها ارجع لهــــــــــــــــا
            وازاي حأمن يوم لقلبــــــــــك

            ارجع لها ..


            قلبك اناني ملوش امــــــــــان
            لو تشتريني بدمعهـــــــــــــــا
            كان لازم افهم من زمــــــــان
            ولا عمر قلبي يكون سعيـــــد

            ارجع لها ..


            يسقيني من نفس المصيــــــر
            يبيع كتير من بعدهــــــــــــــا

            انا خايفه من قلبك كتيــــــــــر
            سهل اللي باع في حياته مره

            ارجع لها ..

            وحياتي كانت بين ايديـــــــك
            لو كنت حاخذك منهــــــــــــا
            ارجع لها لو روحي فيـــــــك
            حيكون عذاب اكبر كتيــــــــر

            ارجع لها ..





            miss you all

            Comment


            • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

              أرد ليه

              أرد ليه اللي قلته كان كفاية وأقولك ايه
              وأقولك ايه يعني الكلام وقت الفراق حيفيد بايه

              أرد ليه اللي قلته كان كفاية وأقولك ايه
              وأقولك ايه يعني الكلام وقت الفراق حيفيد بايه

              ماتقولش حاجة خلاص كفاية
              هي دي نهايتك معايا
              كان هوايا من البداية كتير عليك

              لما انت قلبك مش عشاني
              يبقى سيبني أحب تاني
              يللي ناسي اللي عملته قلته ليه

              ماتقولش حاجة خلاص كفاية
              هي دي نهايتك معايا
              كان هوايا من البداية كتير عليك

              لما انت قلبك مش عشاني
              يبقى سيبني أحب تاني
              يللي ناسي اللي عملته قلته ليه

              حتقوللي إيه هو فاضل لسه كلمة ما قولتهاش
              إمشي وخلاص كفايا ضاع العمر معاك بلاش

              ماتقولش حاجة خلاص كفاية
              هي دي نهايتك معايا
              كان هوايا من البداية كتير عليك

              لما انت قلبك مش عشاني
              يبقى سيبني أحب تاني
              يللي ناسي اللي عملته قلته ليه

              ماتقولش حاجة خلاص كفاية
              هي دي نهايتك معايا
              كان هوايا من البداية كتير عليك

              لما انت قلبك مش عشاني
              يبقى سيبني أحب تاني
              يللي ناسي اللي عملته قلته ليه
              miss you all

              Comment


              • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                اسكت بقى

                اســـــــكــــــت بـــــــقــــــى كــفـايـا كــــلام عـــن حـبـنـا
                اســـــــكــــــت بـــــــقــــــى ضــاع قــد إيــه مــن عـمرنا

                اســـــــكــــــت بـــــــقــــــى
                قـلت الـنهار حـيبان مـا بانش قـلت الأمـل حيكون ما كانش
                قلت العذاب حيهون ما هانش ولإمــتــى حــبـقـى مـصـدقـة

                اســـــــكــــــت بـــــــقــــــى
                عـمري الـلي راح أنـت الـلي ضـيعته بـاديك حـتى الجراح
                كــانــت عــشــان إحـسـاسـي بـــيــك إيـــــه ذنــبــي إيــــه
                تـحـرمني مــن أحـلامـي لـيه ده حـــــــــــرام عــــلـــيـــك



                miss you all

                Comment


                • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                  أعتز بك

                  انت المحبه كلها

                  كلها كلها

                  انت حياتى شمسها

                  شمسها شمسها

                  الله عليك الله الله عليك غمرتنى بحبك

                  انت المحبه كلها

                  وانت حياتى شمسها

                  والله بشوقى قلتها

                  انت عيونى حلمها

                  اعتز اعتز بك اعتز اعتز بك

                  لو خيالك مرمراى يحن القلب ويفذلك

                  اعتز اعتز بك اعتز اعتز بك

                  فى غيابك كل مره يزيد اشتياقى واحنلك

                  اعتز بك اعتز بك

                  انت المحبه كلها انت فى حياتى شمسها الله عليك الله عليك

                  غمرتنى بحبك

                  انت المحبه كلها انت فى حياتى الله عليك الله عليك

                  غمرتنى بحبك

                  انت انت انت انت المحبه كلها

                  وانت حياتى شمسها

                  شمسها

                  والله بشوقى قلتها

                  انت عيونى حلمها

                  اعتز اعتز اعتز بك

                  اعتز اعتز اعتز بك

                  اعتز


                  يا نورضاوى على الدنيا ليل ونهار

                  ليل ونهار

                  سهيته ما ادرى انا بروحى ايييي ويش اللى صار

                  ويش اللى صار

                  مهما صار يا جنه ونار عليك اغار وقلبى اختار اختار هواه

                  وباقى معاك يا كل اللى العشق والاسرار

                  مهما صار يا جنه ونار عليك اغار وقلبى اختار اختار هواه

                  وباقى معاك يا كل اللى العشق والاسرار

                  اعتز اعتز اعتز بك

                  اعتز اعتز اعتز بك

                  اعتز


                  يا روح روحى انا عمرى بديته معاك

                  مشيت ودايم على بالي يا غالي هواك

                  وانا بين ايديك اشتاق اليك وخوفى عليك من العين تجيك

                  راسى وقاسى على العذال وما مر بالاقطار

                  وانا بين ايديك اشتاق اليك وخوفى عليك من العين تجيك

                  راسى وقاسى على العذال وياما مر بالاقطار

                  اعتز اعتز بك

                  اعتز اعتز بك

                  اعتز

                  انت انت انت المحبه كلها

                  وانت حياتى شمسها

                  والله بشوقى قلتها

                  انت عيونى عيونى حلمها
                  miss you all

                  Comment


                  • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                    Originally posted by أم الرور View Post
                    هي إلك ميمي انا كتير بحبا

                    قد الحروف

                    قد الحروف اللى فى اسامي العاشقين بحبك

                    قد الثواني والدقايق والسنين بحبك

                    قد الحروف اللي في اسامي العاشقين بحبك

                    قد الثواني والدقايق والسنين بحبك

                    قد الهموم اللي في قلوب البشر

                    قد العيون اللي كاحلها السهر

                    قد ما قلبي اشتكى من نار حبك

                    قد ما ليلي حكى عن طول بعدك

                    قد ما قلبي اشتكى من نار حبك

                    قد ما ليلي حكى عن طول بعدك

                    قد الحروف اللي في اسامي العاشقين

                    قد الدموع اللي في عيون المجروحين

                    قد الحروف اللي في اسامي العاشقين

                    قد الدموع اللي في عيون المجروحين

                    انا بحبك


                    ليه القمر غالي عليه يمكن عشان في نوره وبعده فيه حاجه منك

                    ليه الشتا في قلبي حزين يمكن عشان برده في قساوته فيه حاجه منك

                    ليه القمر غالي عليه يمكن عشان في نوره وبعده فيه حاجه منك

                    ليه الشتا في قلبي حزين يمكن عشان برده في قساوته فيه حاجه منك

                    ليه السحاب بعشق بياضه يمكن عشان زي قلبي في قربي منك

                    ليه المطر بيصعب عليه يمكن عشان زي دمعي فى بعدي عني

                    ليه السحاب بعشق بياضه يمكن عشان زي قلبي في قربي منك

                    ليه المطر بيصعب عليه يمكن عشان زي دمعي في بعدي عنك

                    ليه لما تبعد عن عينيه بخاف عليه وبخاف عليك عليك وبرده منك

                    ليه لما تبعد عن عينيه بخاف عليه وبخاف عليك عليك وبرده منك


                    ليه لما اشوف في السما نجوم كتير منها بغير

                    ليه لما اشوف في السما نجوم كتير منها بغير

                    ليه لما اشوف في السما نجوم كتير منها بغير

                    يمكن عشان قد السما وقد النجوم بحبـــك بحبـــك آآآه بحـــــبــك

                    قد ما قلبي اشتكى من نار حبك

                    قد ما ليلي حكى عن طول بعدك

                    قد ما قلبي اشتكى من نار حبك

                    قد ما ليلي حكى عن طول بعدك

                    قد الحروف اللي فى اسامى العاشقين

                    قد الدموع اللى في عيون المجروحين

                    قد الحروف اللى فى اسامى العاشقين

                    قد الدموع اللى فى عيون المجروحين

                    انا بحبـــك


                    قلبى وعينيه يجرى ايه لو دمعه نزلت من عينيه فيوم عليه

                    يجرى ايه ايه لو طمنك خوفى عليك وخفت يااا قاسى عليه

                    قلبى وعينيه يجرى ايه لو دمعه نزلت من عينيه فيوم عليه

                    يجرى ايه ايه لو طمنك خوفى عليك وخفت ياااقاسى عليه

                    يجرى ايه لو ليله جربت السهاد

                    يجرى ايه لو عذبك طول البعاد

                    يجرى ايه لو ليله جربت السهاد

                    يجرى ايه لو عذبك طول البعاد

                    يجرى اييه لو يوم هجرتك وجيت تانى يوم قلتلى انى وحشتك

                    يجرى ايه لو يوم هجرتك وجيت تانى يوم قلتلى انى وحشتك

                    يجرى ايه لو عاتبتك وعاتبتبنى وسامحتنى وسامحت نفسك

                    يجرى ايه لو عاتبتك وعاتبتبنى وسامحتنى وسامحت نفسك

                    يجرى ايه لو عاتبتك وعاتبتبنى وسامحتنى وسامحت نفسك

                    يجرى ايه لو قلتلى

                    قد الحروف اللى فى اسامى العاشقين بحبـــك

                    بحبـــك


                    بحبــــــك

                    حبيبتي ام الرور كلك زوق



                    مـتى أشوفك نظر iiعيني تـنـور عـمري iiوسـنيني

                    أنـــــا مــالــي iiســــواك
                    أتعبني الشوق وأضناني وخـلانـي مــع iiأحـزاني

                    تــعــب قــلـبـي iiمــعـاك
                    يــا سـيد الـكل يـا غـالي وعـمـري وكــل iiآمـالـي

                    أنــــــا كـــلــي iiفـــــداك
                    تـدلـل يــا أمــل iiعـمري هــواي وحـبي iiالـعذري

                    أنـــا قــصـدي iiرضــاك
                    غـرامـك بـسـمة iiأيـامـي وشـوفك أجـمل iiأحلامي

                    ولا أنـــســـى iiهـــــواك
                    أنــا مـالـي أحــد iiدونــك وقــلـبـي دوم مـجـنـونك

                    ويــلــبـي لــــك iiنــــداك
                    يــاربـي يـسـعـد iiأيـامـك وتـشـوف الـخير قـدامك

                    ويــســدد لـــك iiخُــطَـاك
                    دعـــيــت الله بـغـيـابـك تـجـي تـشـوف أحـبـابك

                    وش مــســوي iiغــــلاك
                    أحبك يارب يا قوتي الرب ثباتي و ملجأي و منقذي

                    وحياة المضى والرضى ياهوانا
                    وحياة الهوى و الهنا يا دني
                    مايفرق بيني و بينو مدى
                    ولا تعصف فينا هموووووم.........

                    Comment


                    • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                      اعطف حبيبي

                      اعطف حبيبي وتكلم ..

                      القلب بعدك تألم ..

                      اسأل علي وسلم ..

                      سامحني إن شفت ذلة ..

                      الناس للناس والله والله ..


                      تعالَ صالح حبيبك ..

                      واطفي بإيدك لهيبه ..

                      شفت العذاب بمغيبك ..

                      يا شمس عمري وظله ..


                      أقبل علي بزيارة ..

                      ليروح عمري خسارة ..

                      آنا بصريح العبارة ..

                      مشتاقة لك موت والله .
                      miss you all

                      Comment


                      • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                        إغضب

                        إغضبْ كما تشاءُ..

                        واجرحْ أحاسيسي كما تشاءُ

                        حطّم أواني الزّهرِ والمرايا

                        هدّدْ بحبِّ امرأةٍ سوايا..

                        فكلُّ ما تفعلهُ سواءُ..

                        كلُّ ما تقولهُ سواءُ..

                        فأنتَ كالأطفالِ يا حبيبي

                        نحبّهمْ.. مهما لنا أساؤوا..


                        إغضبْ

                        فأنتَ رائعٌ حقاً متى تثورُ

                        إغضب

                        فلولا الموجُ ما تكوَّنت بحورُ

                        إغضب

                        كنْ عاصفاً.. كُنْ ممطراً..

                        فإنَّ قلبي دائماً غفورُ

                        إغضب

                        فلنْ أجيبَ بالتحدّي

                        فأنتَ طفلٌ عابثٌ..

                        يملؤهُ الغرورُ..

                        وكيفَ من صغارها..

                        تنتقمُ الطيورُ؟

                        حطّم أواني الزّهرِ والمرايا

                        هدّدْ بحبِّ امرأةٍ سوايا..

                        فكلُّ ما تفعلهُ سواءُ..

                        كلُّ ما تقولهُ سواءُ..

                        فأنتَ كالأطفالِ يا حبيبي

                        نحبّهمْ.. مهما لنا أساؤوا..


                        إذهبْ..

                        إذا يوماً مللتَ منّي..

                        واتهمِ الأقدارَ واتّهمني..

                        أما أنا فإني..

                        سأكتفي بدمعي وحزني..

                        فالصمتُ كبرياءُ

                        والحزنُ كبرياءُ

                        إذهبْ..


                        إذا أتعبكَ البقاءُ..

                        فالأرضُ فيها العطرُ والنساءُ..

                        وعندما تحتاجُ كالطفلِ إلى حناني..

                        فعُدْ إلى قلبي متى تشاءُ..

                        فأنتَ في حياتيَ الهواءُ..

                        وأنتَ.. عندي الأرضُ والسماءُ..


                        إغضبْ كما تشاءُ

                        واذهبْ كما تشاءُ

                        واذهبْ.. متى تشاءُ

                        لا بدَّ أن تعودَ ذاتَ يومٍ

                        وقد عرفتَ ما هوَ الوفاءُ...
                        miss you all

                        Comment


                        • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                          شـفت بعنيا يعني iiعايزني أصــدقـك وكـــذب iiعـنـيـا
                          شـفـت بـعـنيا بـقـى iiيـعني كل العمر ده بتضحك عليا
                          يــمـكـن تــلاقــي عـنـدهـا الـلـي أنـت مـالقيتوش فـيا
                          يـمـكن تـحـس فــي حـبـها بـحجات مـا حـستهاش iiليا
                          طــمـنـهـا أكــثــر قــولـهـا أنـــك نـسـتـني iiوسـبـتـني
                          وديـهـا مــن الـلـي iiوانــت جـنبي يـاما مـنو حـرمتني
                          أخــذت قـلـبي فــي iiايـديـا ودمـوعـي الـلي فـي iiعـنيا
                          مـاتـت جـوايا حـاجة iiكـان نـفـسي فــي يــوم iiتـعـيش
                          مـقـدرتـش حــتـى iiأتـكـلـم كــل الـلـي عـرفـتوا iiأتـالم
                          ولـقـتـني غــصـب iiعـنـي بـضحك علشان ما iiأبكيش
                          أحبك يارب يا قوتي الرب ثباتي و ملجأي و منقذي

                          وحياة المضى والرضى ياهوانا
                          وحياة الهوى و الهنا يا دني
                          مايفرق بيني و بينو مدى
                          ولا تعصف فينا هموووووم.........

                          Comment


                          • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                            أقولك بحبك

                            اقولك بحبك .. تقولي افكر
                            لا والي اغرب واعجب واخطر
                            قلت الي قلته وسبتني مصدومة فيك
                            مش هو ده الي كان باين لي من عنيك
                            صدقني خلتني بجد اندم عليك
                            مش قادرة اصدق .. مش قادرة افكر
                            ااقولك احبك .. تقولي افكر

                            وحياة كلمة بحبك .. الي انت محستهاش
                            لامسة دلوقت حبك .. وكأني مقولتهاش
                            ازاي نطقها لساني .. يارتك ما جتلي
                            انا مش حقولها تاني .. لو حتى قتلتني
                            ليه قلت الي قلتو .. وسبتني مصدومة فيك
                            مش هو ده الي كان باين لي من عنيك
                            صدقت خلتني خلتني بجد اندم عليك
                            مش قادرة اصدق .. مش قادرة افكر
                            ااقولك بحبك .. تقولي افكر
                            miss you all

                            Comment


                            • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                              الغيرة

                              عيش اليوم في حيرة ابيك تجرب الغيرة

                              ابيك تصرخ و تتالم ابيك تحس و تتعلم

                              ابيك تشوف هالدنيا في عينك صارت صغيره

                              عيش و جرب الغيرة

                              باخد منكك بتاري و بشعل في هواك ناري

                              و بخلي دمعتك دايم على خدك نهر جاري

                              ابيك تصرخ و تتالم ابيك تحس و تتعلم

                              ابيك تشوف هالدنيا في عينك صارت صغيره

                              عيش و جرب الغيرة

                              تيناد يني ولا اسمع و لا دمعك بعد ينفع خليك عايش بهمك همك

                              تشوف بعينك و تقنع

                              ابيك تصرخ و تتالم ابيك تحس و تتعلم

                              ابيك تشوف هالدنيا في عينك صارت صغيره
                              miss you all

                              Comment


                              • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                                وهي الغنية بموت فيا ...



                                بين ايديك انا بنسى روحي بين ايديك صعب اعيش في الدنيا دية الا بيك

                                كل يوم بيفوت عليا حبي ليك بيزيد شوية محتجالك جمبي مني اوعى عينك تغيب اوام عني

                                معاك رجعتلي ثاني حياتي ودنييتي معاك بعيش حبيبي في الدنيا جنتي وياك شفت بعيوني طريقي وسكتي

                                مليش غيرك حبيبي معاك حاسة بامان وطول ما انت معايا مبخفشي من الزمان محتجالك حقيقي قرب مني كمان

                                معاك رجعتلي ثاني حياتي ودنييتي معاك بعيش حبيبي في الدنيا جنتي وياك شفت بعيوني طريقي وسكتي

                                مليش غيرك حبيبي معاك حاسة بامان وطول ما انت معايا مبخفشي من الزمان محتجالك حقيقي قرب مني كمان
                                أحبك يارب يا قوتي الرب ثباتي و ملجأي و منقذي

                                وحياة المضى والرضى ياهوانا
                                وحياة الهوى و الهنا يا دني
                                مايفرق بيني و بينو مدى
                                ولا تعصف فينا هموووووم.........

                                Comment


                                • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                                  بين الأمل و الخوف

                                  بين الامل و الخوف عاشت امانينا
                                  عاشق انا و ملهوف و الحب كاوينا
                                  بين الامل و الخوف كلمة تراضينا يمكن تفرحنا و يمكن تبكينا و يمكن تغربنا و لبعيد تودينا
                                  و الشوق يصحينا بين الامل و الخوف.

                                  يمين يريحنا و يحن علينا و باحلى كلمة حب يجي ينادينا.

                                  يمين يريحنا ويحن علينا و باحلى كلة حب يجي ينادينا.
                                  اااااااااه ااه
                                  بين الامل و الخوف عاشت امانينا.
                                  عاشق انا و ملهوف و الحب كاوينا
                                  بين الامل و الخوف كلمة تراضينا
                                  يمكن تفرحنا و يمكنتبكينا
                                  ويمكن تغربنا و لبعيد تودينا
                                  و الشوق يصحينا
                                  بين الامل و الخوف.
                                  miss you all

                                  Comment


                                  • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                                    لـــــــــو تعرفـــــــــوا
                                    لـو تعـرفـوا بنحبـكـم ونعزكـم كـده أد إيــه
                                    لتقـدروا حتـى التـراب اللـي بنمشيلكـم علـيـه
                                    الحب لـه أحـوال كتيـر وحبكـم أغلـى بكتـيـر
                                    لأن ده الـحـب الكبـيـر اللي ما فيهشى ازاى وليه
                                    يا زينـة الدنيـا لينـا يـا أغلى من الروح والعيـون
                                    بنقولوكم مـن قلبنـا لـو كنا ورد انتـوا الغصـون
                                    لو كنا ليل أنتوا الصباح لو كنا طير أنتـوا الجنـاح
                                    وأنتم عوضنا عن اللي راح وعن اللي مش ممكن يكون
                                    أنتـم لينـا كـل الحيـاة والدنيا والناس والوجـود
                                    يا حب ما بنعـرف مـداه علشان ملوش أبدا حـدود
                                    ومهمـا هنقـول أو نعيـد هنبقى مش بنقـول جديـد
                                    ده حبكم ما عليـه مزيـد واضح ميحتاجش لشهـود
                                    متوصوناش علـى حبكـم لانـه دايمـا فـى قلبنـا
                                    وقــد مــا بيهمـكـم اكتـر كمـان بيهمـنـا
                                    بنحس بيكم فـى الغيـاب ونخطي بيكم على العذاب


                                    miss you all

                                    Comment


                                    • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                                      يا صابره يانا
                                      يا صابره يانــــــــا
                                      في ناس ظلمها النصيب..
                                      وناس ظلمها الغريـب..
                                      لكـن يـا عيـنـي ..آه
                                      آه عاللي أنظلم من الحبيب

                                      ويا صبره يانا يا مداريه يا محيره كـل المداويـة
                                      النـاس بتمسـح دمعتـي وحبايبي ولا سألوا عليّه
                                      روح يـا نــدم بعـيـد روح يـا ألـم بعـيـد
                                      قلبـي الجـديـد عنـيـد
                                      مــش زى زمـــان يرضـى بـأي هـوان
                                      أنا خلاص فـاض بيـه وصعبت نفسـي عليّـه
                                      وقلت لإمتى رح أفضـل صبره وعليـك مداريـه
                                      شوف كنا بنحكـي فإيـه أنا وأنـت مـن يوميـن
                                      وشوف النهار ده يا حبيبي أنـا فيـن وأنـت فيـن
                                      شـوف عنـادك ضيـع الـحــب الكـبـيـر
                                      كـان عنـادك أقــوى مـن صبـري بكتيـر
                                      خـلـى قلـبـي مــن عمايـلـك مستجـيـر

                                      miss you all

                                      Comment


                                      • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                                        عايز الحق

                                        أيوه القلب بُحبك دق
                                        أيوه حلمت أن تكون لي
                                        وأني اكون لك

                                        وفات الوقت
                                        وجيت دلوقت
                                        وانا مضطرة اقولك لأ.لأ.لأ

                                        استنيتك عُمر بحاله وانت بعيد
                                        كان من حقي أن اقابل حد جديد
                                        يعني انتهت كل الحكاية
                                        ماعادش فاضل غير سكوت

                                        جيت متأخر ولآيام ما بتستناش
                                        جاي تقولها
                                        لأ من فظلك ما تقولهاش
                                        مين يبتدي بعد النهاية
                                        من بعد ما الأيام تفوت
                                        أحبك يارب يا قوتي الرب ثباتي و ملجأي و منقذي

                                        وحياة المضى والرضى ياهوانا
                                        وحياة الهوى و الهنا يا دني
                                        مايفرق بيني و بينو مدى
                                        ولا تعصف فينا هموووووم.........

                                        Comment


                                        • رد: عندما يغنون بأروع الكلمات

                                          سامــــــــحتك كتيـــــــــر
                                          سامحتك سامحتك.. سامحتك كتير
                                          سامحتك سامحتك..بقلبى الكبير
                                          ومش غصب عنى ولا ضعف منى
                                          ولكن لأنى ... بحب بضمير
                                          سامحتك سامحتك..سامحتك كتير

                                          سامحتك عشـان فى قلبى مكـان
                                          لحبـك زمـان زمان اللى كان
                                          قلـبـك حـبـه يـدفـيـنــى
                                          قربـك مـنـى يكـفـيـنـى
                                          قبـل الخطـوة ما تبعـد بنّـا
                                          قبـل الحـيـرة ما تيجى تزورنا
                                          كنت بسامحـك أيوه بسامحـك
                                          كنت بدارى كتير علـى جرحـك
                                          سامحتك كتيـر وبـحــذرك
                                          لـو الـزمـان كـان غيـرك
                                          حبعـد عـنـك واسـيـبــك
                                          وأنسـى انــى كنـت حبيبـك
                                          سامحتك كتيـر وبـحــذرك
                                          لـو الـزمـان كـان غيـرك
                                          مـش حتحمـل ظلمـك تانـى
                                          مش راح أحبـك وأنـت أنانـى
                                          مش راح اقـول معلش وأسامحك
                                          مش راح أقـول
                                          قلبـى الطـيـب يامـا ورانـى
                                          مش راح أقـول

                                          miss you all

                                          Comment

                                          Working...
                                          X